Er moet mij iets van het hart.
Er moet mij weer even iets van het hart, want er zijn weer de nodige zaken in het nieuws geweest welke niet door iedereen zijn gevolgd en gezien. Wat te denken van een uitzending op NH-Nieuws en RTV-Regio Rijnmond over De toekomst van Corona, met topdeskundigen over de afgelopen periode en vooral over de toekomst van Corona. Lastige dillema's zullen hierbij niet uit de weg worden gegaan. Ik heb e.e.a. vastgelegd in een eigen pagina op deze website. Ik, heb genoten van de uitzending, ga er gerust voor zitten. (1:30 uur)
Het verhaal van de Stint in 2 dagen en hierover ben ik het meest verbaasd, ineens kan het dan wel???
05-10-2020
De eigenaar van het bedrijf dat de Stint produceert heeft de hoop opgegeven. Hij wacht al tijden op groen licht zodat de vernieuwde Stint weer de weg op mag. Het geld is op en dus trekt hij de stekker eruit. "Wat moet ik straks gaan vertellen aan mijn kinderen?" De maker van de elektrische bolderkar kan niet meer aan de financiële verplichtingen voldoen en heeft daarom al het personeel ontslagen. In 2018 kwamen bij een ongeluk met de Stint in Oss vier kinderen om het leven.
06-10-2020
De BSO Bus, de opvolger van de Stint, mag binnenkort de openbare weg op. Dat schrijft minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) in een brief aan de Tweede Kamer. Edwin Renzen, eigenaar van het bedrijf dat het voertuig bouwt, is 'overdonderd' door het besluit. "Onwerkelijk. We zaten te wachten op afkeuring. Ik had dit op geen enkele manier verwacht."
08-10-2020
Wat een gehannes met mensen en bedrijven. Als je dus en ik weet het niet zeker, in het nieuws bent en een klein beetje het ministerie aansprakelijk wil gaan stellen voor geleden verliezen, dan ineens mag de Stint de weg wel weer op. Hoop dat de ontslagen werknemers toch weer aan het werk mogen en dat er voor veel toepassingen voor de Stint weer een mooie toekomst voor de boeg ligt. Zoals ook voor de Post.nl die er 80 hadden rijden in 2018 in Amsterdam.
Een goeie vraag?
En dan nog even dit, enkele fracties van de Hoornse gemeenteraad hebben vragen gesteld over het ophaalbeleid van de HVC (is een afleiding van HuisVuilCentrale) en deze gaat zich terugtrekken uit de smalle straatjes in Hoorn. In de brief hierover staat o.a. : "Hoe kan het dat de straten ineens te smal of de auto’s van HVC te breed zijn?" Het moet niet gekker worden. Je kan al niet eens meer iets aan de straat zetten of jongeren gaan er mee spelen en maken er een grote puinhoop van. Als het huisvuil dan ook al niet meer wordt opgehaald in "kleine" straatjes? Ik zou er een Stint voor inzetten, met een mannetje wat de hele dag in Hoorn rond rijdt en vuil ophaalt. Denk dat het nog een stuk goedkoper is ook. Ik heb gezegd.
Het verhaal van de Stint in 2 dagen en hierover ben ik het meest verbaasd, ineens kan het dan wel???
05-10-2020
De eigenaar van het bedrijf dat de Stint produceert heeft de hoop opgegeven. Hij wacht al tijden op groen licht zodat de vernieuwde Stint weer de weg op mag. Het geld is op en dus trekt hij de stekker eruit. "Wat moet ik straks gaan vertellen aan mijn kinderen?" De maker van de elektrische bolderkar kan niet meer aan de financiële verplichtingen voldoen en heeft daarom al het personeel ontslagen. In 2018 kwamen bij een ongeluk met de Stint in Oss vier kinderen om het leven.
06-10-2020
De BSO Bus, de opvolger van de Stint, mag binnenkort de openbare weg op. Dat schrijft minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) in een brief aan de Tweede Kamer. Edwin Renzen, eigenaar van het bedrijf dat het voertuig bouwt, is 'overdonderd' door het besluit. "Onwerkelijk. We zaten te wachten op afkeuring. Ik had dit op geen enkele manier verwacht."
08-10-2020
Wat een gehannes met mensen en bedrijven. Als je dus en ik weet het niet zeker, in het nieuws bent en een klein beetje het ministerie aansprakelijk wil gaan stellen voor geleden verliezen, dan ineens mag de Stint de weg wel weer op. Hoop dat de ontslagen werknemers toch weer aan het werk mogen en dat er voor veel toepassingen voor de Stint weer een mooie toekomst voor de boeg ligt. Zoals ook voor de Post.nl die er 80 hadden rijden in 2018 in Amsterdam.
En dan nog even dit, enkele fracties van de Hoornse gemeenteraad hebben vragen gesteld over het ophaalbeleid van de HVC (is een afleiding van HuisVuilCentrale) en deze gaat zich terugtrekken uit de smalle straatjes in Hoorn. In de brief hierover staat o.a. : "Hoe kan het dat de straten ineens te smal of de auto’s van HVC te breed zijn?" Het moet niet gekker worden. Je kan al niet eens meer iets aan de straat zetten of jongeren gaan er mee spelen en maken er een grote puinhoop van. Als het huisvuil dan ook al niet meer wordt opgehaald in "kleine" straatjes? Ik zou er een Stint voor inzetten, met een mannetje wat de hele dag in Hoorn rond rijdt en vuil ophaalt. Denk dat het nog een stuk goedkoper is ook. Ik heb gezegd.
REACTIES